سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 956570
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
مهرداد خوشبخت

حوزه / یک کارگردان گفت: مدیران سیما به دلیل عملکردشان نباید جدّی گرفته شوند.

مهرداد خوشبخت کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو باخبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات مناسبتی گفت : فیلم یا سریال مناسبتی الزاماً به کاری گفته نمی‌شود که در ژانر تاریخی تولید شود، چون یک کار معاصر نیز می‌تواند چنین ویژگی را دارا باشد، اما اگر هم اصرار داریم که کارمان در ژانر تاریخی تولید شود باید در نظر داشته باشیم آن اثر باید ما به ازای امروزی داشته باشد.

وی افزود: وقتی یک اثر تاریخی قرار است ما به‌ازای امروزی داشته باشد حساسیت‌های آن چند برابر شده و ممیزی نیز به آن برمی‌خورد. برای مثال این سوال را مطرح می‌کنم که چرا درباره امام حسین (ع) تا به این اندازه کم کار شده است؟ جواب این است اگر بخواهیم به موضوعاتی اشاره کنیم که امام حسین (ع) به خاطر آن قیام کرد ممکن است مسائلی را پیش بیاورد!

کارگردان سریال «آچمز» در پاسخ به این سوال که چرا مدیران سیاست‌های دقیقی برای از بین بردن مشکلات تولیدات مناسبتی نمی‌اندیشند چنین جواب داد: به نظرم شما مدیران سیما را زیاد جدی گرفته‌اید، چون معتقدم آنها اصولاً اندیشه نمی‌کنند! برای این گفته خود نیز دلیل دارم. آنها می‌آیند سریال بهروز افخمی را برای ماه رمضان روی آنتن می‌فرستند، اما با پخش تنها چند قسمت پخش آن را متوقف می‌کنند! این چه نوع برنامه‌ریزی است؟ مثالی دیگر، سریالی را برای پخش در ماه رمضان آماده می‌کند، اما به یکباره نوروز آن را روی آنتن می‌فرستند! به همین دلیل معتقدم برنامه‌ریزی در این رابطه وجود ندارد و نباید مدیران سیما را چندان جدی گرفت.

خوشبخت در انتها تاکید کرد: مدیران برنامه‌دار، افرادی هستند که برای سه سال آینده خود برنامه مدون داشته و تولیداتشان مشخص است نه اینکه چند ماه مانده به رویداد مورد نظر تازه اقدام به ساخت اثر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha